Flytt & Städ Västmanland AB
Internationell Flyttfirma
Internationell flyttfirma med erfarenhet.
Goda omdömen av kunder.
Använd RUT-avdraget vid en internationell flytt.
Flytt och transport internationellt.
Internationell Flyttfirma vi hjälper till med flytten
Som internationell flyttfirma har vi kapacitet och stor vana av olika typer av flyttuppdrag och transporter.
Vi har som alla andra seriösa flyttfirmor, som kör internationellt, alla de dokument som krävs som exempelvis tillstånd för yrkestrafik.
För de som anlitar en flyttfirma är det viktigt att kontrollera trafiktillståndet hos Transportstyrelsen annars kan det bli stora problem med försäkringar och annat om det händer något. Alla vet inte att det finns en undersökningsplikt när en flyttfirma anlitas, ett beställaransvar. Om detta går det att läsa om på Transportstyrelsens hemsida.
Naturligtvis har vi de försäkringar som krävs för en internationell flyttverksamhet, så om det skulle hända något på den långa färden finns det ersättning av få.
Något som reducerar kostnaden för en flytt är det fina RUT-avdraget, gäller privatpersoner, som vi administrerar tillsammans med Skatteverket. Avdraget reducerar arbetskostnaden med 50%.
Kontakta oss gärna om du ska flytta internationellt eller om det finns olika funderingar och frågor angående en internationell flytt.
Vi vet vad som gäller om du ska flytta internationellt.
Gratis offert/prisförslag med fasta priser
Trafiktillstånd
Försäkrade
Kvalitetsgaranti
RUT-avdrag 50%
Flytt & Städ Västmanland AB
En internationell flyttfirma
Då vi även är en internationell flyttfirma har vi god kunskap om de regelverk som gäller vid olika flyttningar internationellt.
När vi anlitas vid en stor internationell flytt, där vi tar hand om allt från början till slut, är det viktigt att vi noga planerar flytten tillsammans.
Det är viktigt att först reda ut vad som ska med och vad som inte ska med till den nya adressen. En del kanske ska skänkas bort, säljas eller kasseras. Det är bra om allt detta kan göras innan packningen och själva flytten.
Vår flyttfirma kan hjälpa till med transport till en släkting, en vän, ett magasin, en auktionskammare eller till kommunens återvinning.
Om så önskas kan vi ta hand om flyttpackningen. Det är då viktigt att allt som kan packas ner i flyttkartonger packas där. Då resan är lång är det viktigt att packningen görs på ett bra sätt så att allt skyddas. Det är viktigt att inte packa för tungt utan att varva med lätta saker som kuddar och filtar som även skyddar det som finns i flyttlådorna.
I samband med flyttpackningen kan vi hjälpa till att montera ned lampor, tavlor, hyllor och allt annat som behöver demonteras. Vissa möbler kanske behöver monteras isär så att de inte blir för skrymmande. Det gäller att ta vara på utrymmet på flyttbilen.
Innan vi bär och lastar in allt på vår flyttbil plastar vi in det som är ömtåligt för att därefter ytterligare täcka in allt noga på flyttbilen. Till vår hjälp har vi skyddsplast, filtar, täcken, spännband och annat.
Viktigt är också att vi lastar in allt så att lasten ligger stadigt, detta för att ytterligare skydda det vi hanterar.
Även om vi är mycket noga med inpackningen, så att allt ligger stabilt på flyttbilen, kör vi naturligtvis försiktigt för att ytterligare skydda det vi ansvarar för.
När allt är tömt i bostaden eller om det kanske gäller en lokal kan vi ta hand om rengöringen om det önskas.
Efter den långa färden, när vi är framme, kan vi hjälpa till att ställa i ordning och montera upp allt.
Som trygg och seriös internationell flyttfirma hjälper vi till med det som önskas av oss.
RUT-avdraget gäller även vid en internationell flytt inom EU/EES samt Schweiz.
RUT-avdraget gäller arbetskostnaden och avdraget är 50%. Avdraget gäller inte bränslekostnaden eller kostnad för flyttbil. Dock gäller avdraget den som kör flyttbilen. Kostnader för exempelvis färja ingår inte i RUT. Avdraget gäller enbart för privatpersoner, inte för företag.
För att kunna nyttja RUT-avdraget är det ett krav att det finns en inkomst så att det finns något att dra av emot. Varje person har möjlighet att nyttja så mycket som 75000 kr per år och finns det två personer på samma adress gäller det dubbla.
Har avdraget använts tidigare under året är det bra att undersöka ytterligare avdragsmöjligheter genom att kontakta Skatteverket, speciellt vid en internationell flytt långt bort.
Det är den som utför själva tjänsten som ska administrera avdraget tillsammans med Skatteverket. Det är sedan viktigt att den privatperson som nyttjar avdraget ser till att avdraget finns med i deklarationen. Dock sker prisavdraget i samband med att fakturan betalas för flytten.
När vi lämnar offert på en internationell flytt är vi tydliga så att kostnader och RUT-avdrag finns specificerade på ett bra sätt så att inga missförstånd uppstår.
Välkommen att kontakta oss om det finns frågor angående vad som gäller vid en internationell flytt nu när du ska flytta – välkommen!
En anpassad internationell flytt betyder att vi naturligtvis anpassar oss till våra kunders önskemål, specifika behov och budget.
Tillsammans kan vi gå igenom det som önskas hjälp med och på så sätt komma fram till en kostnad för uppdraget. Skulle det vara så att budgeten är stram eller att det finns mer utrymme så kan vi diskutera det, om så önskas.
Om vi lämnat ett pris för hela flytten kan vi titta över offerten om den skulle vara för hög för den budget som finns. Moment där det går att spara in kostnader kan vara att exempelvis vänner och släktingar hjälper till vid lastning och lossning.
Likaså om priset skulle vara lägre än förväntat kan vi lägga till mer moment om det skulle vara aktuellt, som exempelvis flyttpackningen.
Då vi är en flexibel internationell flyttfirma anpassar vi oss även tidsmässigt vilket betyder att vi kan använda helger och även röda dagar för uppdraget.
Välkommen att kontakta oss inför din internationella flytt. Tillsammans kan vi säkerligen komma fram till ett bra upplägg.
För vår flyttfirma är det viktigt att alla som anlitar oss är nöjda med vår insats.
Nöjda kunder gör ju att det blir så mycket trevligare när alla inblandade är nöjda och glada. Kan vi även bli rekommenderade vidare till andra skulle det glädja oss mycket.
Kvalitet blir det när vi har kunskap, alla dokument som krävs som försäkringar, internationellt trafiktillstånd och så vidare. Viktigt för kvaliteten är även att vi alltid är mycket försiktiga och använder de hjälpmedel som finns, vilket vi nämnde tidigare.
Kontrollera gärna vårt trafiktillstånd via Transportstyrelsen. Tänk också på att den som beställer en flytt har ett beställaransvar att undersöka om flyttfirman verkligen har detta tillstånd.
Skulle något hända kan det bli så illa att försäkringen inte täcker en eventuell skada. Om det går ytterligare riktigt illa kan till och med du som beställare få andra stora problem. Läs gärna mer om trafiktillstånd och beställaransvar på Transportstyrelsens hemsida.
Välkommen att kontakta oss. Vi tar hand om din internationella flytt på bästa sätt.
Kvalitet och service är viktigt för oss!
Kostnaden beror på flera faktorer
Internationell flyttfirma pris
När vi kalkylerar fram ett pris för ett internationellt flyttuppdrag är det ett flertal faktorer som påverkar priset. Vid en internationell flytt är ju självklart transporten en mycket stor del av den totala kostnaden.
Hur mycket bohag eller hur mycket inventarier är det som ska med till det nya stället. Kommer exempelvis vänner och släktingar att hjälpa till med lastningen och lossningen? Finns det hiss eller är det många trappor att bära i? Beskriv gärna uppdraget så noga som möjligt, men om det är besvärligt så är det bara att kontakta oss så hjälps vi åt med det.
Internationell företagsflytt
Företagstjänster
Som internationell flyttfirma hjälper vi även företag och alla andra tänkbara som ska flytta eller transportera något internationellt. Vi kan flytta exempelvis ett kontor eller en tillverkningsindustri och så vidare. Vi kan egentligen transportera vad som helst från A till B.
Som flyttfirma är vi flexibel och vi ställer upp även helger och röda dagar om det krävs för att verksamheten ska flyta på utan störningar.
Välkommen att kontakta oss, vi hjälper gärna till.
Vi är proffs på det här med internationell flytt
En smidig och serviceinriktad internationell flyttfirma
Ett par av våra ledord är, serviceinriktade och flexibla, det lovar vi våra kunder!
Utbildade
Vår flyttpersonal erbjuder ett stort engagemang och de har den kunskap och den utbildning som krävs för yrket.
Försäkringar
Som seriös internationell flyttfirma har vi de försäkringar och de tillstånd som krävs för att driva en seriös internationell flyttverksamhet.
Rutavdrag
RUT-avdraget administrerar vi i samarbete med Skatteverket. Det betyder 50% avdrag på arbetskostnaden vid exempelvis en internationell flytt! Läs mer om RUT.
Kvalitetsgaranti
Vi erbjuder nöjd kundgaranti och ser till att du är helt nöjd till 100%.